fredag 31 juli 2009

Slut på semestern

Så var semestern slut för denna gången. Tråkigt väder mestadels men har kompenserat med mycket trevligt sällskap, god mat, filmklassiker och rödtjut.
Andra höjdpunkter var Wildhearts och Faith no More på Peace and love. Snacka om tidig julafton!! Wildhearts körde ett Best of-set och det fanns inget att klaga på direkt när det gäller låtvalen, däremot snackade Ginger lite väl mycket mellan låtarna, hade lätt kunnat klämma in en låt till istället. Nya låten The Jackson Whites lät väldigt bra, vilket bådar gott inför kommande plattan Chutzpa. Okej ska jag klaga lite så kunde de skippat nån låt från Must be Destroyed och klämt in nån singel b-sida istället. "Nya" bassisten Scott Sorry ser förresten lite ut som en blandning av Billy joe armstrong från Green Day och gamla Wildhearts-bassisten Danny. En jäkla energi hade han i alla fall, ett stort lyft från Jon Poole som var med sist jag såg dem på Debaser.
Faith no More då? Jo helt sjukt bra, långt över förväntan, visst har jag hört lite av återföreningskonserterna men att det skulle vara så här bra trodde jag inte. Magiskt. Tvärtom vad Henke P skrev i recensionen i DD (tror jag det var) så hoppas jag att de gör en ny platta. Tror det kan bli riktigt bra.

Är det reklam oftare nu på Spotify förresten? Det känns som det i alla fall. Den där sjukt enerverande tjejen som bara vill störa lite, eller "Hello, this is Daniel Lindström" Stör mig som fan på honom. Men de på Spotify har ju iofs lyckats då jag nu överväger att betala för tjänsten för att slippa Daniel och Kristoffer (han i Melody Club ni vet), ska ej heller glömma Amy McDonalds eller vad hon heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar