måndag 1 juni 2009

Ett Rancid ur form

Holy Macaroni and cheese va länge sen det var jag bloggade. Sorry folks!
Jag har faktiskt jobbat en hel del, umgåtts med vänner och min underbara flickvän samt blivit oplanerat full med tre personer i åldrarna 25,25 och 60 på tåget mellan Falun och stockholm i fredags. Vem kunde tro att det var så roligt att åka tåg?
Jag tänkte även bjuda på en snabbrecension av nya Rancidplattan låt för låt. Eller recension å recension, kan kalla det spontana tankar istället.
1.East bay night - Okej melodiös upptempolåt fast lite repetiv refräng tyvärr. Gillar verserna bäst.
2.This place låter som något som borde stannat på demostadiet. Med andra ord, det låter skit. ´nuff said.
3.Up to no good - Rivig ska-stänkare som för tankarna till And out comes the wolves. Smittsam och catchy låt.
4.Last one to die - Denna skrev jag om för nån månad sen, och jag är fortfarande inte imponerad men jämfört med en del annat på skivan är den inte så pjåkig trots allt.
5.Dissconected - Precis som jag började känna när jag lyssnade på denna låt. Please, låt inte Mat Freeman sjunga!!
6. I aint worried - Låter som nått som borde varit på Tim Armstrongs soloskiva. En av plattans bästa låtar ( förrutom när Freeman återigen tillåts härma kakmonstret).
7.Damnation - Låter som något de gjort bättre förr.
8.New Orleans - Skön lite gladare låt med Lars F på sång, faktiskt riktigt skön.
9.Civilian Ways - En akustisk låt på en Rancid platta? Tja kul att de provar nya grepp, synd att det blev så dåligt.
10.The Bravest kids - Standardrökare som vi hört förrut, inte dålig, bara lite trist..
11.Skull city - Gääääsp...
12.L.A. River - Kakmonstret på sång och en låt som är galet dålig, bom schakalakalaka bom, blä blä usch usch
13.Lulu - Lite skaig eller nått, fan jag har tappat intresset.
14.Dominoes fall - tralligt värre. Vad har hänt?
15.Liberty and freedom - lugnare låt med ska-svänget vi känner igen vid det här laget, men Liberty and freedom är riktigt bra. Lite åt Life won´t wait vibbar.
16.You want it, You got it - Sång Tim, sång Lars, sång kakmonstret. Nooooooooooo
17.Locomotive - Booooring
18.Thats just the way it is now - Efte..överbliven låt från Tims soloplatta?
19.The Highway - Ytterligare en akustisk låt, ganska skönt avlsutningsnummer.
Varför envisas Rancid att inte filtrera lite? Behöver de ha 19 låtar på en skiva? Skitsamma att de inte är så långa, hellre en bra skiva på 10 låtar
än en kraftigt medioker skiva på 19 låtar. Det finns några guldkorn men på det stora hela känns RAncid väldigt trött. De låtar som påminner om Tims soloplatta är klart bäst medan de snabbare låtarna känns otrologt oinspirerade. På deluxeversionen är det trettioen låtar där de tolv sista är country eller demoversioner av några låtar.
Trist,trist. Hade sett fram emot denna. Vad tycker ni sjäva? Lyssna på den här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar