tisdag 23 juni 2009

Tankar om Big Business, Faith no More och bastu

Jäklars vilken fin dag! Uppe med tuppen för ett kundmöte, sen intog jag en god sallad till lunch för att på eftermiddagen ligga i en park och skissa på några logotyper och lapa sol. Nu har jag även gjort dagens motion i form av ett besök på gymmet med uppföljning av bastu och en folköl. Livin´ the dream...
Lyssnar nu på Mind the Drift med Big Business. Har jag sagt att även denna platta är en kandidat till att bli en av årets bästa skivor? Nya Clutch däremot, mja, vet inte riktigt än. Spontant känns den okej men det verkar som att clutch inte vet vilket ben de ska stå på. De har tonat ner bluesigheten lite eller så är det avsaknaden av orgel som gör att det känns så. För mig så är Clutch bästa stunder den självbetitlade andra skivan från 1995 samt 2004 års Blast Tyrant. På de skivorna är låtskrivandet fokuserat och svänger som fan. På den nya samt de två tidigare så finns svänget men det känns som det saknas fokus i låtarna.
Jag ska ge den några lyssningar till...


Som nån skrev i kommentarerna till denna video på youtube, inte fan ser Phil Anselmo ut att vara 40, snarare 25. Inte illa för en gammal pundare.






Dagens Faith No More: Land of Sunshine från Download för snart två veckor sen. Det bådar gott inför Lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar