torsdag 8 januari 2009

Grammisgalan

Då var årets grammisvinnare utsedda och på hårdrocksfronten är det återigen In Flames som står som segrare. Tråkigt tycker jag, då A Sense Of Purpose förvisso inte är en dålig skiva men samtidigt inget mästerverk. Många låtar känns antingen som utfyllnad eller att man hört dem i någon bättre version på någon tidigare In Flamesplatta. Några av höjdpunkterna är i alla fall I´m the Highway, Mirrors Truth och Eraser. Var var jag?Jo Grammisgalan var det. Hade juryn fattat nått så fanns det bara en given vinnare....trumvirvel... Opeth - med Watershed såklart. Övriga nominerade var om nån missat det: The Haunted, Sabbaton, Millencolin (i hårdrockskategorin?), Evergrey, Dismember, Cult of Luna, Meshuggah och Tiamat.
För övrigt borde Mikael Åkerfeldt varit nominerad som årets kompositör. Jag är lite nyfiken på hur nomieringarna går till ( det går säkert att kolla upp, har bara inte tagit mig för det än) då bland annat Amanda Jenssen och Per Gessle var nominerade i den kategorin. Ja ja, skitsamma, det är ju trots allt bara en fånig gala som jag inte ska lägga ytterligare tankeverksamhet på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar