onsdag 10 februari 2010

Dribblers, fotboll och Mötley Crue

Några sena öl på Faluns bästa sportbar Dribblers i goda vänners lag är aldrig fel även om vi inte såg så mycket av matchen vi skulle titta på. Inte för att jag är överdrivet intresserad av fotboll. Visst är det kul som fan att titta på ibland men jag har inget favoritlag och är ej någon fanatisk tippare. Det är roligare att diskutera musik, film och nyheter från veckan som gått. På väg till muggen sprang jag ihop med min gamle vän Jonny som jag inte sett på väldigt länge.

Vi lirade hockey ihop när vi var små men kände ej varandra speciellt bra de första åren (det här var när vi gick på lågstadiet). I mitt hockeylag gillade alla Magnus Uggla, Roxette eller Svullo (som jag minns det i alla fall), tills jag sprang ihop med Jonny på Falu Marknad vid ett stånd som sålde begagnade OKEJ-tidningar, vi letade båda efter nummer med Motley Crue och WASP i och vips var vi polare. Mötley Crue var världens bästa band tyckte vi båda (tills vi upptäckte Iron Maiden) Det fanns någon som gillade samma musik som jag. Helt fantastiskt! Därefter började vi hänga och lyssna på musik, upplevde vår första "stora" konsert tillsammans, Europe, på Prisoners in Paradise turnén ´91 i Kupolen i Borlänge, startade vårt första band, han lirade gura, jag synt och senare trummor, slaktade låtar av Europe, ZZ-top och Metallica. Därefter blev det tidiga fyllor, mer musik och ständiga hyss.
Efter högstadiet så gled vi i sär, lite så som det kan bli och idag umgås vi inte alls men vi håller lite sporadisk kontakt. Jäkligt roligt att se han hursomhelst och jag ska göra slag i saken och ta en helkväll med honom nån dag framöver om han känner sig taggad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar