söndag 14 mars 2010

Äckliga gubbar och krossade käkar

Sitter återigen på tåget, vet inte om jag sagt det förrut men det är en gubbe som åker från Sthlm varje måndagmorgon med tåget. Gubbfan luktar så jäkla illa, alltså riktigt illa, är lortig och dessutom sur och otrevlig, utav alla lediga platser så sätter han sig brevid mig. IGEN!!!! Då han hade platsen längst in ställde jag mig upp och släppte in honom varpå han ställde sina skitiga tygkassar på mitt säte och satte sig tillrätta, men tog inte bort kassarna.   Jag bytte plats... Gubbjävel.

I torsdags tog jag några några öl med en arbetskamrat hemma hos mig. Så långt allt väl, men när han skulle gå hem så svimmade han i dörröppningen, föll handlöst frammåt och tog emot sig med ansiktet. Blod rann på golvet och tänder rasslade ur som mynt ur en enarmad bandit. Jag ringde en taxi som tog oss till akuten. Summa= Kraftig hjänskakning plus att käken gick av. Fy fan vad ont det lär ha gjort. Nu får han äta soppa å inte prata på två veckor.Jag önskar honom ett snabbt tillfrisknande så han kommer med i matchen igen!
Ironiskt nog lyssnade på Zeke tidigare samma dag, Kicked in the teeth..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar