tisdag 16 mars 2010

Sonic Surf City & Imperial State Electric

Läste att Sveriges surf/pop/punkare No 1, Sonic surf City håller på att spela in en ny skiva efter många års tystnad. Jag upptäckte Sonic Surf via en polare, Klutten som brukade spisa Sonic Surf på fester för en sådär 10-13 år sen. Han i sin tur, antar jag, upptäckte dem via sin brorsa som lirar i Hawaii Mud Bombers (Surf/pop/punk). Nåväl, denna nyhet fick mig att lyssna på de två plattorna som tydligen ligger uppe på Spotify. Jag har inte ens tänkt på att söka efter dem, de hade falit ur minnet helt, men fan va bra de är. I alla fall de låtarna med lite drag i, har svårt för de lugnare bossanovadoftande spåren. Jag blir sugen på sommar, folköl, bandare på stranden. Bring it on!



Drivin in my Saabapapapa

Annat värt att lyssna på är Nicke Anderssons nya band/soloprojekt Imperial State Electric. Ännu mer 70-talsminnande än Hellacopters, kanske aningen mer poppigt. I alla fall av de två låtarna som ligger upp på hans/deras MySpace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar