torsdag 5 mars 2009

Lost in space

"Divinations" Trailer

Vad har Rasputin, själavandring, handikapp, svarta hål och proggmetal med varandra att göra? Jo, Mastodon såklart, vilka andra skulle komma på att göra en skiva om detta? Kan inte komma på någon annan grupp som skulle kunna göra detta utan att det skulle kännas fånigt. Men det funkar för Mastodon, mycket bra till och med. Skivan Crack the Skye är ytterligare ett steg framåt för Atlantakvartetten och borta är den lite bröligare aggrosången som förvisso försvunnit lite för varje platta de gett ut. Stämmingen är hypnotisk och det går inte att sluta lyssna, jag försvinner in i musiken och vet inte riktigt när jag kommer ut igen för så fort skivan är slut så spelar jag den igen och igen... En mer detaljerad recension kommer senare för just nu är jag på själavandring.
Apropå tidsresor så såg jag avsnitt 8 på säsong fem av Lost i morse, serien blir bara bättre och bättre... Sawyer har alltid varit en favorit, hoppas han lyckas hålla kursen nu.
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar